نايس ملودي
آهنگ هاي زيبا

منطقه كوچوك چكمجه استانبول

 

منطقه كوچوك چكمجه استانبول يكي از بزرگترين و شلوغ ترين مناطق بخش اروپايي استانبول در تركيه است كه در 23 كيلومتري غرب شهر كوچوك چكمجه ساحل اروپايي درياي مرمره قرار گرفته است .منطقه كوچوك چكمجه استانبول داراي درياچه اي  است كه تا اواخر سال 1950 ميلادي مركز تفريح آخر هفته هاي ساكنين استانبول به شمار ميرفته، مردمان استانبول با استفاده از قطار براي ماهيگيري و شنا كردن به اين ناحيه مي آمدند و بچه ها نيز در جنگل كناري درياچه بازي مي كردند و يا در كنار درياچه مي نشستند و از منظره و نسيم مطبوع آن لذت ميبردند .در آنسوي خليج منطقه ي آوجي لار و دانشگاه استانبول قرار گرفته است .خليجي كه در اين ناحيه واقع شده به وسيله ي يك كانال به درياي مرمره وصل ميشود، از اين رو آب اين منطقه شور نميباشد . جمعيت منطقه كوچوك چكمجه استانبول به سرعت در حال رشد ميباشد و داراي مدارس، سوپرماركتها، مراكز خريد و امكانات ديگري ميباشد

اگرچه محله كوچوكچكمجه استانبول در عصر بيزانس و عثماني شهر كوچكي بود، هميشه يك ناحيه‌ي مسكوني نبوده است. تا هفتاد سال پيش، افراد محلي از ساير مناطق استانبول تنها براي سير و سياحت و گذراندن تعطيلات تابستان از آن‌جا ديدن مي‌كردند. اما توسعه‌دهندگان و سازندگان خيلي زود متوجه شدند كه زمين مسطح و هموار آن براي پروژه‌هاي ساخت‌وساز ايده‌آل است و ازآن‌جا به بعد كوچوكچكمجه رفته‌رفته رشد كرد. درحال حاضر، يك ناحيه‌ي مسكونيِ مُد روز است كه ترك‌ها و افراد خارجي به يك‌اندازه بدان علاقه‌مند هستند.

از آن‌جا كه فقط 17كيلومتر با مركزشهر فاصله دارد، مسافراني كه هرروزه براي رسيدن به محل كارشان در رفت‌وآمد هستند از بزرگراه‌هاي اصلي مجاور مانند بزرگراه E80 و E5 بهره مي‌برند. بعلاوه، از آن‌جا براي رسيدن به فرودگاه جديد استانبول تنها يك ساعت رانندگي نياز است و زماني كه ساخت آن در سال 2023 به اتمام برسد، امكان سفرهاي هوايي به بيش از 300 مقصد جهان را در تمام طول سال در اختيار ساكنين قرار مي‌دهد.

محله كوچوك چكمجه از تجزيه منطقه باكيركوي شكل كنوني به خود گرفته است. محله كوچوك چكمجه در يك منطقه كم موج و دشت‌هاي گسترده شكل گرفته و ارتفاع تپه‌هاي شمال منطقه كوچوك چكمجه به ۲۰۰ متر مي‌رسد كه ظاهري فوق العاده دارند.

از ويژگي‌هاي بينظير منطقه كوچوك چكمجه عبور بزرگراه ترانزيت اروپا  از اين منطقه است كه به علت كوتاه شدن زمان حمل و نقل اهميت ويژه‌اي به اين منطقه بخشيده است.

سرمايه گذاري و ساخت و ساز در اين منطقه باعث شده است كوچوك چكمجه به يك منطقه توسعه يافته تبديل شود.

 

دسترسي هاي محله كوچوك چكمجه

  • دسترسي بسيار راحت به  اتوبان هاي پر تردد و معروف استانبول E5 و E8
  • دسترسي به خطوط متروباس از كليه محلات منطقه كوچوك چكمجه به وسيله دلموش هاي موجود در اين مناطق
  • خط قطار از محله هالكالي در منطقه كوچوك چكمجه تا ايستگاهGebze

مزاياي زندگي در كوچوك چكمجه استانبول

اين منطقه شامل چندين مركز خريد مانند آرموني پارك و آرنا پارك و چندين مركز ديگر در صفاكوي و مناطق ديگر مي باشد كه براي اهالي از اهميت زيادي برخوردار است زيرا مي توانند نيازهاي روزانه خود را تهيه كنند ، چندين مركز فرهنگي و دانشگاه وجود دارد و به دليل قرار گرفتن در ساحل اروپايي درياي مرمره و به دليل نماي جذابش از درياچه كوچوك چكمجه يكي از زيباترين مناطق استانبول است

درياچه كوچوك چكمجه

درياچه كوچوك چكمجه يكي از زيباترين درياچه هاي شهر استانبول است ، اين درياچه پانزده كيلومتر از مركز استانبول فاصله دارد ، ده كيلومتر طول آن و عرض آن شش كيلومتر مي باشد ، داراي اسكي روي آب ، جت اسكي  و تعدادي باشگاه قايقراني است ، همچنين اين درياچه يكي از مكان هاي ديدني در استانبول براي تماشاي غروب خورشيد است ، اما بعد از اينكه آب درياچه خالص توسط پيشرفت صنعتي سريع آلوده شد ، دولت تلاش هاي جدي خود را براي تميز كردن درياچه آغاز كرد.

كوچوك‌چكمجه و مسير كانال استانبول

طي ده سال اخير، به‌سازي و مدرنيزه‌سازي باعث دگرگونيِ حمل‌ونقل، شهرسازي، امكانات خريد، تحصيل و بهداشت وسلامت شده است. اما زماني كه دولت تركيه از آغاز طرح مسير كانال استانبول در آن‌جا خبر داد، علاقه به املاك و مستغلات در كوچوكچكمجه از جوش‌وخروش افتاد.

اكنون، بيشتر ترافيك دريايي از تنگه‌ي بوسفور (Bosphorus) ، از درياي مرمره به مقصد درياي سياه، مي‌گذرد. اما با افزايش ترافيك در طي دهه‌ها، ميزان آلودگي بالا رفته و تانكرها گاه‌وبي‌گاه كنترل خود را از دست مي‌دهند و به‌شدت با ساختمان‌هاي تاريخي خط ساحلي برخورد مي‌كنند.

نقشه اين است كه با ساختن يك مسير كانالِ جديد، ترافيك را منحرف كنند و با اين كار بخش اروپايي استانبول را به يك جزيره تفكيك كنند. كانال 45كيلومتري (28مايلي) از كوچوكچكمجه شروع مي‌شود و به‌سمت شمال مي‌رود و از گذرگاه آبي سازليدره (Sazlidere) و دوروسو (Durusu) مي‌گذرد، تاريخ اتمام ساخت آن سال 2023 است. اين پروژه سرمايه‌گذاران مستغلات بسياري كه به‌دنبال افزايش درازمدت سرمايه‌ هستند را به خود جذب كرده است.

 

مزاياي خريد ملك در منطقه كوچوك چكمجه:

برخي كارشناسان معتقدن امروزه كوچوك چكمجه به نگين صنعت املاك و مستغلات تركيه به ويژه استانبول تبديل شده. منطقه‌اي كه به ندرت درمورد آن صحبت مي‌شد اما امروز منطقه اي شده كه سرمايه‌گذاران داخلي و خارجي رو به خودش جلب مي كنه. شهرت نوظهور اون به‌عنوان مكاني براي خريد املاك تركيه، افراد با مليت‌هاي مختلف رو از سرتاسر دنيا به‌سمت خود آورده.

نواحي ديگر پيرامون كوچوك‌چكمجه كه در سمت اروپايي شبه‌جزيره‌ي چاتالكاي استانبول قرار داره، هم توجه خريداران املاك و مستغلات رو به خود جلب كرد   آوجيلار(Avcilar) ،  باشاك‌شهير (Basaksehir) ، اسنلر (Esenler)

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ ] [ ۰۵:۵۶:۲۱ ] [ ملودي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی