نايس ملودي
آهنگ هاي زيبا

تفاوت استخدام رسمي و پيماني و قراردادي

تا اين‌جا شما را با انواع استخدام آشنا كرديم حال نوبت آن است كه تفاوت استخدام رسمي و پيماني و قراردادي را به شما معرفي نمائيم.

تفاوت استخدام رسمي و پيماني و قراردادي در بيمه كردن

همان طور كه در بالا نيز اشاره كرديم چنانچه قرار باشد شما در نهادي به صورت پيماني استخدام شويد، بايد اين موضوع را بدانيد كه كارفرماي شما وظيفه دارد شما را بيمه كند.

در صورتي هم كه به صورت رسمي استخدام مي‌شويد بعد از بازنشستگي از خدمات مربوط به آن بهره‌مند خواهيد شد. البته بايد اين را هم بدانيد كه اگر به صورت پيماني در مؤسسه‌اي استخدام مي‌شويد از اين نوع خدمات برخوردار نخواهيد بود.

تفاوت استخدام رسمي و پيماني و قراردادي در حقوق

بهتر است بدانيد كه هم اكنون ميزان دريافتي نيروهاي رسمي كه در نهادها و سازمان‌هاي دولتي كار مي‌كنند به اضافه حقوق و مزايا و همچنين اضافه كاري ۳ الي ۵ ميليون تومان است.

اين در حالي مي‌باشد كه حداقل مقداري كه نيروهاي قراردادي تابع دولت دريافت مي‌نمايند تابع مصوبات دولت بوده و به اجبار ۱ ميليون و ۵۰۰ هزار تومان مي‌باشد.

چنانچه قرار است شما در نهادي به صورت قراردادي مشغول كار شويد بايد از اين موضوع مطلع باشيد كه از آن‌جائيكه جزء كاركنان غير رسمي دولت محسوب مي‌شويد نمي‌توانيد از افزايش حقوق و مزايايي كه كاركنان رسمي از آن بهره‌مند مي‌شوند برخوردار شويد.

اين را هم بدانيد كه اين اجحاف آشكار و عظيم به نيروهاي كار قراردادي وابسته به دولت است كه در حقوق، دستمزد و حتي بازنشستگي‌اتان مي‌تواند آثار منفي به جا گذارد.

نكته

چنانچه از كاركنان قراردادي دولت هستيد و از نظر حقوقي زيان ديده‌ايد مي‌توانيد براي مشكلاتي كه در دوران بازنشستگي‌اتان دچارش مي‌شويد در ديوان عدالت اداري شكايت خود را مطرح كنيد تا از راه‌هاي قانوني به دادرسي حقوق خود بپردازيد.

تفاوت استخدام رسمي و پيماني و قراردادي در توجه به كاركنان

لازم است بدانيد كه دولت اعلام كرده است ۸۵ درصد بودجه كشور در زمينه هزينه‌هاي جاري به كار برده مي‌شود. يكي از مشكلاتي كه دولت با آن مواجه است تورم حقوق كارمندان در نهادهاي دولتي مي‌باشد.

به گونه‌اي كه در برخي موارد دولت نسبت به سپردن نيروهاي خود به شركت‌هاي پيمانكاري تمايل نشان مي‌دهد. تا از اين طريق بتواند هزينه‌هاي جاري را كم كند.

در صورتي‌كه بيشترين ظلمي كه به شما به عنوان نيروي كار مي‌شود از سوي شركت‌هاي پيمانكاري مي‌باشد. بنابراين اين موضوع سبب نارضايتي و اعتراض شما به عنوان فردي كه نيروي پيماني، شركتي و قراردادي هستيد خواهد شد.

منبع

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱ ] [ ۰۵:۲۹:۲۵ ] [ ملودي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 2
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی