نايس ملودي
آهنگ هاي زيبا

وحشت نكنيد! اصطلاح بازاريابي درون گرا (inbound marketing) جديد و عجيب و غريب نيست. در واقع در مباحث بازاريابي اينترنتي در مورد آن تا حدي صحبت شده است و امروز مي خواهم به صورت كامل و مفصل در مورد آن توضيح دهم.

بازاريابي درون گرا را در زبان فارسي، بازاريابي جاذبه اي و يا بازاريابي ربايشي نيز معني كرده اند. در واقع اين نوع بازاريابي بر پايه توليد محتواي يكتا و كاربرپسند استوار است. در روند اين نوع بازاريابي شما محتواي توليدي خود را قبل از اينكه مخاطب تصميم بگيرد كه از محصول يا خدمات شما استفاده كند به دست او مي رسانيد و به ابهامات و سوالاتي كه در ذهن او است پاسخ مي دهيد تا بتوانيد به او كمك كنيد تا راحت تر تصميم بگيرد كه از محصولات يا خدمات شما استفاده كند يا خير. به صورت روشن، شما بجاي آنكه در مورد ويژگي ها و مزاياي خدمات و محصولات خود صحبت كنيد، در مورد اينكه با استفاده از محصولات يا خدمات شما چه مشكلي حل مي شود صحبت مي كنيد. بر خلاف بازاريابي سنتي كه تمركز آن بر روي تبليغات محصولات و خدمات و ويژگي هاي آنها است.

مزاياي بازاريابي درونگرا

تمركز بر روي مخاطب هدف

استراتژي بازاريابي دروني بر روي مخاطبان هدف به جاي عموم است. در واقع زماني كه شما مخاطبان هدف خود را بشناسيد مي توانيد محتواي با كيفيت تر و بهتري را توليد كنيد و به صورت مشخص به سوالات آنها پاسخ دهيد. در نتيجه مي توانيد با پاسخ گويي به خواسته هاي مخاطبان هدف، تعداد بيشتري از آنها را به مشتري خدمات و محصولات خود تبديل كنيد.

با اجازه و رضايت كاربر انجام مي شود

بازاريابي اينترنتي درونگرا بر خلاف روش سنتي نه تنها با زور و اجبار انجام نمي شود بلكه براساس رضايت و اجازه كاربر صورت مي گيرد. كافي است تصور كنيد به جاي تبليغات مكرر آن هم به روش هاي آزاردهند مانند پيام هاي تبليغاتي راديو، تلويزيون، ارسال پيامك هاي ناخواسته و نيز تبليغات به صورت پاپ آپ در سايت ها، كاربر با عضويت در خبرنامه و يا دنبال كردن صفحه شما در صفحات اجتماعي و يا مراجعه به سايت براي خواندن مقالات از كاربران و مشتريان شما مي شود كه نشان دهنده رضايت و اشتياق او براي آشنا شدن با برند و فعاليت شما است.

منتشر شدن محتوا توسط كاربر

همانطور كه در ابتداي بحث اشاره شد، اين روش بازاريابي بر پايه توليد محتواي باكيفيت، يكتا و كاربرپسند استوار است. بنابراين شما مي توانيد با توليد محتوا كاربر را ترغيب كنيد تا آن را به اشتراك بگذارد و در نتيجه مخاطب بيشتري را از اين راه بدست آوريد تا شانس بيشتري براي تبديل مخاطب به مشتري داشته باشيد. بنابراين شما با محتواي با كيفيت مي توانيد پادشاهي كنيد.

ارزان بودن و بهره وري بيشتر

اين روش بازاريابي بر خلاف نوع سنتي به بودجه اي كمتر نيازمند است. تنها كافي است هزينه تبليغات در راديو، تلويزيون و تيزرهاي تبليغاتي را با هزينه راه اندازي يك سايت با كيفيت و توليد محتوا مقايسه كنيد. علاوه بر آن، شما در اين روش بازاريابي بهره وري بيشتري خواهيد داشت. زيرا امروزه استفاده از گوشي هاي همراه و كامپيوتر فراگير شده است و بيشتر افراد وقت خود را با آن مي گذرانند و به وب گردي مي پردازند.

استراتژي بازاريابي دروني,بازاريابي اينترنتي درون گرا,بازاريابي جاذبه اي

مراحل پياده سازي بازاريابي درونگرا

ايجاد وب سايت

مهمترين گام در اين نوع بازاريابي ايجاد وب سايت قدرتمند است. اما بايد اين كار را با آگاهي كامل از اصول ساخت وب سايت انجام دهيد. ويژگي هايي مانند ساده بودن، سبك بودن، سريع بودن و بروزرساني آسان بايد مورد توجه قرار بگيرد.

افزايش مخاطب و ترافيك

با استفاده از وبلاگ نويسي، فعاليت مفيد و مستمر در شبكه هاي اجتماعي، پياده سازي اصول سئو سايت و تبليغات كليكي بايد تلاش كنيد تا ترافيك خود را افزايش دهيد و رتبه خود را در موتورهاي جست و جو بهتر كنيد.

استفاده از صفحات فرود

در مناسبت هاي خاص پيشنهادات خود را از طريق صفحات فرود جذاب و كاربرپسند به صورت اصولي ارائه دهيد.

با توجه به بحران هاي اقتصادي و نيز فراگير شدن استفاده از دنياي اينترنت توسط افراد جامعه، بازاريابي درونگرا اهميتي روز افزون پيدا كرده است و پياده سازي آن اجتناب ناپذير خواهد بود. بنابراين پيشنهاد مي كنم علاوه بر مطالعه چند باره اين مقاله، ديگر مقاله هاي بازاريابي اينترنتي را نيز با دقت بخوانيد و سوالات خود را از امير قمصري بپرسيد تا بتوانم شما را به بهترين شكل ممكن راهنمايي كنم و در بهبود كسب و كار شما ياري رسانم

منبع

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ ] [ ۱۲:۵۰:۱۱ ] [ ملودي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 1
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی