نايس ملودي
آهنگ هاي زيبا

رمان به چه معناست ؟

كتاب حاضر مجموعه از مقالات درباره ي تاريخچه رمان، انواع رمان، رمان امروز، تعريف رمان، ساختار رمان و واقع گرايي و دانلود رمان است.

علاوه بر اين، كتاب در كنار مباحث فني درباره ي رمان، خواننده را با نمونه هاي مختلفي از رمان هاي ايران و جهان آشنا مي كند.

اصطلاح رمان به نوشته هاي بسيار گوناگوني اطلاق مي شود كه تنها وجه مشتركشان در اين است كه مفصل اند و منثور و داستاني. رمان از اين جهت كه روايتي است مبسوط، از داستان كوتاه و نيز داستان بلند، كه طولاني تر از داستان كوتاه است تميز داده مي شود. حجيم تر و مفصل تر بودن رمان، اجازه ورود به شخصيت هاي بيشتري را مي دهد و از اين رو طرح پيچيده تر و محيط اجتماعي آن پرتحول تر است. علاوه بر اين رمان بيش از داستان كوتاه يا بلند، دست نويسنده را در كنكاش مداوم و ظريف شخصيت ها باز مي گذارد و به همين دليل سبك و اسلوبي كه نويسنده انتخاب مي كند بايد تمركز يافته تر باشد...

اثر حاضر در هفت فصل كلي گرد آوري و تنظيم شده است كه مروري بر تاريخچه رمان اولين فصل آن را تشكيل مي دهد و مشتمل بر رمان هاي بيلدانگ، اجتماعي، تاريخي و محلي است.

رمان اجتماعي بر تأثيرات عميق شرايط اجتماعي – اقتصادي روي اشخاص و حوادث تأكيد مي كند و اغلب به طور تلويحي و يا صريح، نوعي از اصطلاحات اجتماعي را توصيه مي كند، مانند رمان هاي كلبه عمو تام، خوشه هاي خشم، جنگل و...

فصل بعدي اين اثر به انواع رمان اختصاص دارد كه ضمن معرفي ، ارزيابي و بررسي شده است.

رمان هاي اجتماعي، احساساتي، پليسي، پيكارسك، تاريخي، تجربي، رشد و كمال، حادثه، روانكاوانه يا سيال ذهن،  رواني و ... از انواع رمان ها بر شمرده شده است: رمان پليسي رماني است كه در آن جنايتي، كه اغلب قتل است، اتفاق مي افتد و هويت عامل جنايت نامعلوم است و كارآگاهي از طريق جمع آوري منطقي و ارتباط دهي و تفسير مدارك و شواهد معلوم كه به سر نخ مشهور است پرده از روي هويت عاملان جنايت برمي دارد.

نويسنده در اين فصل خاطر نشان مي كند: "در اين كتاب مي خواهم ثابت كنم كه اگر شيوه ي علوم تجربي به معرفت نسبت به زندگي مادي و جسماني مي انجامد اين شيوه همچنين بايد ما را به سوي شناخت زندگي عقلاني و احساسي نيز رهنمون باشد.

رمان نويس تجربي كسي است كه نكات و مسائل اثبات شده ي (علمي) را مي پذيرد و سعي مي كند روال و كار پديده هاي انساني و اجتماعي را كه علوم تجربي اثبات كرده، نشان مي دهد..."

"رمان امروز" در فصل بعدي بررسي شده است كه ضمن بررسي رمان عصر كنوني، به نقد آن نيز پرداخته شده است.

در قسمتي از اين فصل آمده است: رمان همچنين در برابر مخاطبان جديد پس از جنگ جهاني خود نيز واكنش نشان داده و تغيير كرده است رمان معاصر كمتر از گذشته به سه دسته رمان روشنفكران، رمان مردم تحصيلكرده و رمان عوام تقسيم مي شود. به عقيده "براد بري" نگارنده مقاله حاضر، رمان امروز احتياجات، سليقه ها و سبك هاي جديد را برآورده مي كند. گرچه رمان مطمئناً تا حدودي طبقه متوسط و كتاب خوان قديم خود را از دست داده است و كتاب از آن جايگاه والاي خود تا حدودي فرود آمده است.

تعريف رمان موضوع مقاله فصل بعدي است. همچنين رمان در برابر شعر و نمايشنامه مبحث ديگري از اين فصل است: تعريف رمان از تعريف قالب هاي ديگر ادبي همچون شعر و نمايشنامه بسيار مشكل تر است و به همين دليل هم به هنگام بحث درباره ي آن در نقد ادبي، با اشكالات زيادتري مواجه مي شويم. براي اين تعريف ناپذيري رمان، دلايل مختلفي مي توان ذكر كرد. رمان نويسي در انگلستان در قرن هجدهم پا گرفت و اين در دوره اي بود كه تعاريف سنتي در مورد قالب هاي ديگر ادبي مثل شعر و نمايش، بسيار جا افتاده بود و رمان با تمايلي قوي بر ضد تعاريف رسمي به ميدان آمد.

در جاي ديگر نيز آمده است: رمان از آن رو ساختمان پيچيده اي دارد كه مفصل تر از شعر است و اشكال متنوع تري از زندگي را موضوع كار خود قرار مي دهد. همچنين خوانندگان متفاوت تري را جذب مي كند.

نيز در اين فصل درباره ي تعريف و مفهوم رمان به آثار نويسندگاني چند نظير "دانيل دفو" و "استرن" اشاره شده است.

 در فصل بعدي، رمان و واقعگرايي بررسي شده است. مباحثي كه در ذيل آن مطرح شده است، رمان و واقعگرايي در جزئياتوواقع گرايي در ساختمان رمان مي باشد.

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۳ آذر ۱۳۹۹ ] [ ۱۰:۳۹:۴۰ ] [ ملودي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 9
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی