نايس ملودي
آهنگ هاي زيبا

فرش 1500 شانه از تازه واردان و جديدترين مدل‌هاي فرش ماشيني است و از عرضه نخستين نمونه آن به بازار تنها چند سال مي‌گذرد. فرش 1500شانه از نظر ظرافت، زيبايي و چشم نوازي سرآمد فرش‌هاي‌ موجود در بازار، از جمله گرانترين فرش‌هاي ماشيني و همچنين شبيه‌ترين نوع فرش ماشيني به فرش دستباف است.

مدل هاي فرش 1500 شانه تراكم 4500

 

فرش 1500 شانه چيست؟

پيش از آنكه به خصوصيات و ويژگي‌هاي‌ فرش 1500 شانه اشاره كنيم، ابتدا بايد بدانيم شانه و تراكم به چه معناست و چه تفاوتي با يكديگر دارد. شانه به تعداد ريشه (گره رنگ) كار شده در يك متر از عرض فرش گفته مي‌شود و تراكم نيز تعداد نخ پود است كه در يك متر از طول فرش استفاده شده اند. براي مثال يك فرش 1000 شانه تراكم 3000 در هر متر از عرض خود داراي 1000 گره و در هر متر از طول خود داراي 3000 پود يا 1000 گره مي‌باشد. فرش‌هاي‌ 1500 شانه عموما با تراكم 4500 توليد و عرضه مي‌شوند.

خصوصيات فرش 1500 شانه

لطافت و نرمي

به علت شانه و تراكم بالايي كه فرش‌هاي 1500 دارد، در مقايسه با ساير فرش‌هاي‌ ماشيني از نرمي و لطافت بيشتري برخوردار است.

ريزبافتي و ظرافت دستباف گونه

با افزايش شانه و تراكم در فرش‌هاي‌ ماشيني فرش به اصطلاح ريزبافت مي‌شود. در اين صورت وضوح طرح فرش بالاتر رفته و جزئيات بيشتري از نقشه فرش به نمايش گذاشته مي‌شود. در نتيجه ظرافت فرش ماشيني نيز دو چندان خواهد شد. از همين رو به فرش‌هاي‌ ريزبافت كه شانه و تراكم بالايي دارند همچون فرش‌هاي‌ 1500 و فرش 1200 شانه ، فرش دستباف‌گونه يا دستباف نما اطلاق مي‌گردد. فرش 1500 شانه از نظر تراكم شبيه فرش دستباف 105 رج و تابلوفرش‌هاي‌ ابريشمي است.

زيبايي و چشم نوازي فرش 1500 شانه

به طور طبيعي افزايش وضوح طرح و نقشه فرش به بالارفتن زيبايي آن منجر مي‌شود. بنابراين جاي تعجب ندارد كه چشم نوازي فرشهاي هزار و پانصد شانه به طور قابل ملاحظه‌اي‌ از ساير فرش‌هاي‌ ماشيني بيشتر باشد.

كيفيت فرش 1500 شانه

يكي ديگر از محاسن افزايش شانه و تراكم اين است كه بافت فرش فشرده‌تر شده و براي مثال نفوذ گرد و غبار و ساير عوامل به داخل خاب فرش كاهش زيادي پيدا مي‌كند. همچنين به علت اينكه نخ تار، نخ پود و از همه مهمتر نخ خاب فرش1500شانه از الياف با كيفيت انتخاب مي‌شود، اين نوع فرش از استحكام، دوام و ماندگاري بيشتري نيز برخوردار است.

در واقع شانه و تراكم بالا لزوما تضمين كننده كيفيت يك فرش نيست، بلكه جنس نخ خاب آن نيز تاثير زيادي در اين زمينه دارد. الياف با كيفيت در برابر پارگي، پوسيدگي، سوراخ شدگي، نور خورشيد، رطوبت، دما، شستشو و … مقاومت خوبي از خود نشان مي‌دهند. بنابراين فرش‌هايي‌ كه با اين الياف بافته مي‌شوند استحكام بالايي داشته، مقاوم بوده و ثبات رنگ دارند.

در هنگام خريد فرش 1500شانه براي ارزيابي نخ‌هاي‌ استفاده شده در بافت فرش و اطمينان از كيفيت آن، شناسنامه فرش را بررسي كنيد.

ضخامت فرش‌هاي 1500 شانه

ارتفاع خاب يا ضخامت فرش 1500شانه از ساير فرش‌هاي‌ ماشيني كمتر است. طول خاب به دليل استفاده از نخ‌هاي ظريف‌تر در شانه‌هاي بالا، خاب حاصل داراي بازگشت‌پذيري ضعيف‌تري نسبت به نخ‌هاي ضخيم‌تر است. بنابراين براي جبران اين مساله، ارتفاع خاب فرش بافته شده در تراكم‌هاي بالاتر كمتر از ارتفاع خاب فرش‌هاي تراكم پايين است.

به همين دليل اين فرش بيشتر جنبه تزئيني داشته و فرش مناسب اتاق پذيرايي است و براي مكان‌هايي كه پاخور بيشتر دارند فرش هاي با شانه كمتر گزينه مناسبي هستند.

قيمت فرش 1500 شانه

بافت فرش1500شانه نيازمند دستگاه‌ها‌ و ماشين آلات مدرن و الياف بسيار نازك و ظريف است كه اين عوامل موجب افزايش قيمت اين نوع فرش در مقايسه با ساير فرش‌هاي‌ ماشيني مي‌گردد.

گرچه قيمت فرش 1500 شانه بالاست اما در مقايسه با فرش‌هاي‌ دستباف پايين‌تر بوده و به عنوان يك فرش منحصر به فرد، زيبا و فاخر قيمت مقرون به صرفه‌اي‌ دارد.

برخي توليدكنندگان براي جلب رضايت مشتريان، طرح‌هاي‌ محبوب فرش دستباف ايراني را در قالب فرش ماشيني هزار و پانصد شانه به بازار عرضه مي‌كنند. به دليل اينكه بافت اين فرش‎ها نياز به فناوري و ماشين‌آلات خاصي دارد، توليدكنندگان محدودي اقدام به توليد و عرضه اين مدل فرش‌ها‌ مي‌نمايند.

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ ] [ ۰۷:۱۴:۵۴ ] [ ملودي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی